|
autor Edukator data 2014-07-29
W środowisku
związanym z edukacją formalną trwa dyskusja na temat przyszłości szkolnych
laboratoriów. Najczęściej szkoły mają wyposażenie pozwalające realizować
podstawę programową. Obawiam się jednak, że niedostatecznie jest wykorzystywany
potencjał środowiska naturalnego, np. lasu. Występujące tu zjawiska,
obserwowane podczas pobytu w lesie, mogą być inspiracją do szkolnych
eksperymentów.... kontynuuj
|
|
autor Edukator data 2014-07-22
Ja sobie
bardziej cenię hodowlę świerszczy. Dla mnie ważne jest to, że jako
leśnik-edukator mogę odwołać się do uczniowskich obserwacji. W Polsce
świerszcze występują w naturze (np. świerszcz polny), a nawet w domach
(świerszcz domowy). W insektarium ze świerszczami dużo się dzieje – można
obserwować wylinkę (świerszcz bezpośrednio po wylince jest biały), gody,
składanie jaj, pojawienie się nowego pokolenia.... kontynuuj
|
|
autor Edukator data 2014-07-12
Za
pośrednictwem tego wpisu chcę rozpropagować niezwykle interesujące materiały
edukacyjne. Być może nie wszyscy leśnicy-edukatorzy i nauczyciele prowadzący
edukację leśną wiedzą o ich istnieniu. Są ukryte pod linkiem „Scenariusze” w stronie
www.eRys.pl, w części adresowanej do
nauczycieli.... kontynuuj
|
|
autor Edukator data 2014-07-08
W ostatnim roku akademickim trzy
uczelnie przymierzały się do uruchomienia studiów podyplomowych z edukacji
leśnej, przynajmniej o tylu słyszałam. Ale to Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
zrobił krok dalej, do myślenia dodał działanie, no i ruszają:
http://les.ur.krakow.pl/epl/index.htmlInformacja o studiach znajduje się także w aktualnościach, na stronie Lasów Państwowych: http://www.... kontynuuj
|
|
autor Edukator data 2014-07-02
Przekartkowałam 1 232
strony. I to nie koniec. Czeka mnie jeszcze korekta – kolejne kartkowanie.
Realizuję bardzo ciekawy temat, który nie jest niestety moim pomysłem, ale
bardzo się wciągnęłam. Mianowicie, opracowuję treść tablicy edukacyjnej, na
której będzie zaprezentowana systematyka ptaków.... kontynuuj
|
|
 |
strona 1 z 1 |
 |
|
|
|